Veel demonstraties en promotieacties vinden in de winkel plaats waar het product daadwerkelijk wordt verkocht. De drempel tot aankoop wordt daardoor grotendeels weggenomen maar het bereik van een instore demonstratie is ook kleiner. Near store activaties bieden daarvoor de oplossing.
Groot bereik en toch veel verkopen!
Met een Near store campagne bereik je niet alleen de consumenten die de winkel in gaan maar ook alle andere consumenten in het winkelgebied. Dit vergroot het bereik aanzienlijk! Door samen met de winkel of winkels handig in te spelen op de actie, wordt er over het algemeen evenveel verkocht als bij een Instore Demonstratie. Dit kan bijvoorbeeld met een coupon of 2de gratis-actie. Goed POS-materiaal en de ‘Second Placement’ zorgen voor een reminder in de winkel.
Near store, meer ruimte voor beleving
Met Near Store kan je demonstreren of samplen. De ruimte in een winkelcentrum is veel groter als de beperkte VVO in de winkel. Dit biedt de mogelijkheid om veel groter uit te pakken. Indrukwekkende promotiemiddelen, een groter en een toegesneden decor. Meer promotors en interactie zorgen voor meer beleving, waardoor de impact van de activatie toeneemt en het merk langer blijft hangen.