• Twitter
  • LinkedIn
  • Pinterest
  • Youtube
Slide background

Onderzoek!


Er zijn vele onderzoeken en cases bij VanderKleijn in onze database. Door onze jarenlange ervaring en structurele opbouw van data, kan er gemakkelijk een bench gemaakt worden van de categorie, om tot juiste stappen te komen.

De winkelvloer overtuigt!
Waarschijnlijk weet u al dat meer dan 70% van de merk keuzes in de winkel worden gemaakt en 68% van de koopbeslissingen adhoc wordt gemaakt. Slechts 5% van de consumenten is loyaal aan 1 merk in de productgroep en dat houdt in dat wij ze kunnen beïnvloeden!

Onderzoek IRI productdemonstraties
Tevens beschikken we over diverse onderzoeken, waaronder een IRI onderzoek, waarbij demonstraties ook met andere winkelpromoties vergeleken werden. IRI heeft voor Campina en VanderKleijn een reeks metingen gedaan voor productdemonstraties die VanderKleijn uitvoerde.

Belangrijkste uitkomsten op rij:

  • – Verkopen tot 19 keer de weekomzet behaald
  • – Blijvend hogere resultaten ook in de weken na actie
  • – Weinig kannibalisatie t.o.v. andere Campina producten
  • – Demonstraties scoren beter dan mediadisplay’s

Het gehele onderzoek is te downloaden onder concepten.