• Twitter
  • LinkedIn
  • Pinterest
  • Youtube

Wagner instore Sampling


Apr 10, 2013

Bureau VanderKleijn heeft in 2012 meerdere promotionele acties verzorgd voor de firma Wagner. Zo werd er in november gedemonstreerd met verschillende smaken van het artikel Wagner Piccolini’s. Deze demonstraties vonden in meerdere supermarkten door heel Nederland plaats. De smaken van de Piccolini’s waren als volgt: Piccolini’s Hawaii, Piccolini’s Prosciutto, Piccolini’s Salame, Piccolini’s Thunfisch, Piccolini’s Tomate Mozzarella en Piccolini’s Tre Formaggi.

Gedurende deze actieweek was er spraken van een on-pack campagne met Wagner Piccolini’s. Tevens was de net nieuwe variant Tre Formaggi ingestroomd bij de Albert Heijn. Echter was het hoofddoel van deze demonstratie om nieuwe consumenten kennis te laten maken met de betreffende producten en de doorstroom positief te beïnvloeden.

Naast de actie voor Wagner Piccolini’s heeft Van der Kleijn een 2-daagse demonstratie georganiseerd voor Wagner Big Pizza. De demonstraties vonden plaats in Albert Heijn XL filialen en Plus supermarkten. Bij de Albert Heijn XL gold een landelijke bonus-aanbieding (1 voor €1,85) en bij de Plus werd een tijdelijke aanbieding (3 voor €4,99) doorgevoerd. Alle varianten van de Big Pizza deden mee met de aanbieding.

De demonstraties waren erop gericht om de consument kennis te laten maken met Wagner Big Pizza en hen daarnaast te informeren over de “Gratis Kaarten-actie” voor de Zwarte Cross 2012. De actie werd ondersteund middels flyers die door de promotor werden uitgedeeld en de verwijzing naar de Facebook pagina van Wagner. Om de aandacht van de consument in Overijssel & Gelderland nog meer te trekken, hebben streetjockeys bij alle deelnemende Plus filialen (op de straat bij de ingang) een boodschap achtergelaten.

De actie was een groot succes. De conversie bij deze demonstratie lag erg hoog. Bij de AH XL filialen kwam het erop neer dat ruim 1 op de 3 proevers het product heeft gekocht na het proeven. Bij de Plus winkels was dit 1 op de 2 proevers.

Gerelateerd nieuws


Shoppermarketing
Smaakproeverij Bio+
Geslaagde winkelvloeracties