• Twitter
  • LinkedIn
  • Pinterest
  • Youtube

Smint Gum activaties bij AH


In opdracht van Perfetti van Melle verzorgden we 2 grote productdemonstraties voor het merk Smint Gum bij de Albert Heijn achter elkaar, maar wel anders…

Smint Gum activaties bij Albert Heijn

In het paasweekend hadden wij  3 uitdagingen voor Smint Gum van Perfetti van Melle. Zoals bekend draait het rondom het paasweekend meer om eten & drinken en veel minder om snoep of kauwgum. Ook moesten we binnen het beschikbare budget de gestelde doelen zien te behalen en die waren uitdagend! Tot slot moesten we duo packs verkopen welke relatief hoog gepositioneerd zijn in de supermarkten.

Veel traffic zorgde voor succes

De Albert Heijn vestigingen stonden inderdaad bomvol met Paasartikelen en er was veel traffic! Met name van deze traffic hebben we handig gebruik gemaakt om toch een zeer geslaagde actie neer te zetten voor Smint Gum bij de Albert Heijn!

We werkten in sommige situaties met 2 brandpromotors tegelijk wanneer de VVO en bezoekersaantallen dit toeliet om de resultaten te optimaliseren. Ook gebruikte de setting een minimale VVO want het was al druk genoeg in de winkel. Het ontwerp en de productie van “snelle en fraaie Displays” zorgden voor een optimale verkrijgbaarheid van de producten naast de aanwezige brandpromotors.

Alleen maar positieve reacties vanuit de winkels

De winkels riepen vrijwel allemaal “Dit soort promotieacties willen we meer, we hadden niet gedacht dat het zo goed zou lopen met zo een product. Dit ondanks dat Smint Gum helemaal geen Pasen gerelateerd product artikel is.”

Door onze onderscheidende aanpak voor instore demonstraties hebben we ook hier de sleutel tot succes toegepast. Enkele ingrediënten voor een onderscheidende instore demonstratie zijn: goed communiceren met de winkels, niet in de weg staan, weinig ruimte vragen qua setting, veel fun tijdens de actie brengen en voldoende verkopen realiseren.

Bekijk hier de video van de Smint Gum Instore demonstratie: Klik hier

Gerelateerd nieuws


Smashing tips voor een instore-kerstsucces
Veldonderzoek naar consument
Lays The Oven demonstratie