• Twitter
  • LinkedIn
  • Pinterest
  • Youtube
Slide background

Geurmarketing, zeker geen gebakken lucht!


Wie herkent het niet? Geprikkeld worden door de geur van fruit, vers gebakken brood, gewassen kleding of verleid worden door een parfum. VanderKleijn Senses biedt al sinds 2008 geurmarketing voor zowel retailer als fabrikant. Deze revolutionaire techniek is uitermate geschikt voor iedere winkelvloer.

75% van onze emoties wordt bepaald door geur
95% van alle multinationals en 99% van de retailers baseren hun communicatie op wat ze horen en zien. Maar weet u dat 75% van onze emoties bepaald wordt door wat we ruiken? Communiceren met behulp van geuren wordt in de marketing nog nauwelijks benut, terwijl geuren vaak onbewust van invloed zijn op onze dagelijkse keuzes.

Toepassingen van geurmarketing in retail
Vanuit onze kennis en expertise op het gebied van instore marketing zien wij een duidelijke meerwaarde in toepassing van geur als marketing tool. Primair gaat het om het verhogen van de sfeer en beleving. Door toepassing van juiste geur zal de klant langer in de winkel aanwezig zijn en meer geprikkeld worden bepaalde artikelen aan te schaffen.
In samenspraak stellen we met u een geur kalender op die voorziet in alle seizoenen. De meeste geuren kunnen 1 op 1 worden nagemaakt.

  1. Schap- en kopstellingondersteuning voor productgroepen: Denk bijvoorbeeld aan ondersteuning op de AGF en broodafdeling om het vers aspect te benadrukken of aan ondersteuning bij verzorgingsproducten om deze afdeling meer onder de aandacht te brengen.
  2. Cross selling: Bijvoorbeeld door het gebruik van koffie geur meer koekjes, of chocolade verkopen.
  3. Sfeerverhoging gebonden aan actuele seizoens- of themageuren: De geur van vers gemaaid gras in het voorjaar of dennengeur met de Kerstmis.
  4. Corporate identity: Het creëren van een eigen aangename huisgeur, die herkenbaar is voor uw klanten.
  5. Defensieve geuren: Maskeren van nare luchten en het scheppen van een schoon en fris winkelimago.

Succesvolle cases
Klikt u hier voor succesvolle cases van bijvoorbeeld Coca-Cola met de geur van ‘vers gemaaid gras’ bij de displays van Coca–Cola rondom het EK-voetbal.