• Twitter
  • LinkedIn
  • Pinterest
  • Youtube

Smint Extreme Frost


Dec 15, 2015 , , , , , Geen reacties

Near store demonstratie Smint Extreme Frost | Vanderkleijn voerde in opdracht van Perfetti Van Melle in mei 2014 een near store demonstratie uit voor Smint Extreme Frost. Consumenten konden bij aankoop van 1 duo pack Smint Extreme Frost, de 2e gratis ophalen bij de presentatie. De doelstelling van deze demonstratie: directe rotatie stimuleren. Het genereren van productbekendheid was hierbij de secundaire doelstelling.

In totaal hebben er 30 Smint Extreme Frost activaties plaatsgevonden door heel Nederland. Deze activaties hebben geleid tot 17.665 proevers en 605 verkopen. Dit betekent dat 3,8% van de consumenten die het product geproefd hebben, Smint Extreme Frost ook daadwerkelijk hebben gekocht. Smint Extreme Frost was hierbij met 48% de meest verkochte variant. Gevolgd door Peppermint (25%), Blackmint (11%), Sweetmint (10%) en Aardbei (6%).

De Smint Extreme Frost near store demonstratie is op zaterdag 17 mei, zeer goed zichtbaar geweest in diverse steden door heel Nederland. Dit kwam mede door de unieke locatie in de winkel en de inzet van opvallende promotiematerialen. Doordat de presentatie bij de entree van de winkel stond, zijn alle bezoekers in aanraking gekomen met het merk Smint. De zichtbaarheid was hierdoor optimaal.

De reacties van de shoppers waren over het algemeen erg positief! ‘’Lekker fris’’, werd meerdere malen genoemd. Ook is de vooraf gestelde target van 500 proevers per vestiging gehaald. Dit in tegenstelling tot de vooraf gestelde target van 60 verkopen per vestiging. Dit aantal lag gemiddeld op 21 verkopen per vestiging. Dit kwam mede doordat ruim een kwart van de winkels, Smint Extreme Frost niet in het assortiment hadden. Dit heeft de resultaten zeker beïnvloed. Consumenten gaven namelijk aan, het lastig te vinden om een smaak te proeven die zij later niet konden kopen. Ook kunnen we concluderen dat er (letterlijk) te veel ruimte was tussen het proefmoment en het aankoopmoment. Doordat de presentatie voor de klaphekbordjes stond, was er geen tweede contactmoment in de buurt. Hierdoor konden de promotors niet direct een duo pack in de winkelwagen van de consument leggen.

Bekijk ook het filmpje van de near store demonstratie voor Smint

Gerelateerd nieuws


Lays The Oven demonstratie
Celestial Seasonings Tea Shopperactivatie
Duyvis Heat&Eat

Reacties


Laat een reactie achter

Uw e-mail adres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd *

Plaats reactie