• Twitter
  • LinkedIn
  • Pinterest
  • Youtube

Smaakproeverij Bio+


Jan 6, 2016 Geen reacties

In opdracht van Bio+ zijn wij van Vanderkleijn shopper marketing het visitekaartje geweest tijdens de gezondheidsbeurs in de Jaarbeurs te Utrecht. Deze beurs vond plaats op donderdag 5 tot en met zondag 8 februari 2015. Met een team, bestaande uit 2 promotors per dag, zijn de producten in een mooie stand gepresenteerd. Dit in de vorm van een blinde smaakproeverij / test waarbij 3 Bio+ producten en 3 niet-biologische producten geproefd konden worden. Tevens stond de verkoop van de actiebeurstas centraal. Dit is een tas vol lekkers van natuurlijke origine, voor maar € 5,00 (winkelwaarde € 10,00).

Bio+ is een betrouwbaar biologisch merk en één van de snelst groeiende merken van Nederland. Bio+ is in 2004 opgericht door een handje vol vrijwilligers die zich in de Stichting Merkartikel Bio+ ten doel hebben gesteld de afzet van biologische producten makkelijker te maken. Door Bio+ wordt voor de klant in één oogopslag duidelijk dat het gaat om levensmiddelen van natuurlijke komaf. Bio+ is te koop bij meer dan 2.500 supermarkten en heeft ruim 300 producten in het assortiment voor ieder eetmoment.

De beurs is erg goed verlopen. Tussen 09:30 uur en 17:30 uur waren onze promotors aanwezig om de bezoekers van de gezondheidsbeurs te informeren. Het enige aandachtspuntje: op zaterdag en zondag waren er te weinig tassen aanwezig. Hierdoor kon er helaas niet worden voorzien in de hoge interesse vanuit de consument. In totaal zijn er, verdeeld over de 4 dagen, 522 tassen verkocht.

De reacties van de consumenten waren over het algemeen erg positief. Mensen gaven aan, het verschil tussen biologisch en ‘gewoon’ daadwerkelijk te proeven tijdens de smaakproeverij. Ook vonden ze de prijs goed. De negatieve reacties waren vooral gericht op de tas. Hij was te zwaar en te snel uitverkocht. Dit is dus een aandachtspunt voor de volgende keer.

Gerelateerd nieuws


Shoppermarketing
Geslaagde winkelvloeracties
Vegetarische Slager bij Aldi supermarkten

Reacties


Laat een reactie achter

Uw e-mail adres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd *

Plaats reactie