• Twitter
  • LinkedIn
  • Pinterest
  • Youtube

Mentos Nowmints instore


Instore demonstratie voor Mentos Nowmints | Perfetti van Melle Benelux B.V. heeft voor week 39, 40 en 41 (2014) de opdracht gegeven om 120 instore demonstraties (bij meerdere Albert Heijn franchise winkels) te verzorgen voor Mentos Nowmints. Week 40 was hierbij een uitzondering. In deze week vond een 2 daagse demonstratie plaats bij de grotere AH winkels.
De doelstelling van deze demonstratie: zo veel mogelijk (nieuwe) consumenten in de doelgroep benaderen en hen bekend maken met Mentos Nowmints.

In totaal hebben er 114 demonstraties plaatsgevonden in drie weken tijd. Gedurende deze demonstraties hebben consumenten, zowel de smaak Orange als de smaak Sweet mint, kunnen proeven bij het promotieteam. Het doel achter de instore actie was om zoveel mogelijk Mentos verkopen te realiseren. Het product was echter niet in de bonus bij de Albert Heijn winkels. Wel werd er een dag aanbieding gehanteerd om de verkoop te stimuleren: consumenten konden diezelfde dag een duo pack van € 2,65 voor € 2,00 kopen.

In totaal hebben 39.029 consumenten, Mentos Nowmints geproefd. Dit zijn respectievelijk 372 proevers per dag. Bij de verkoop targets haalde Vanderkleijn gemiddelde een aantal van 42 verkopen per dag. Dit betekend dat het percentage dat na het proeven van Mentos Nowmints overging tot aankoop van een Duopack, 12% bedraagt op basis van het totale aantal proevers. De Mentos Sweet Mint is hierbij de meest favoriete smaak, deze variant smaak verkochte met percentage van 62%. Dit heeft mede te maken met de out of stocks en leverproblemen van de smaak Mentos Orange.

De conversie was in tegenstelling tot de targets goed op niveau. De consumenten reacties waren over het algemeen ook heel erg positief. Mensen vonden de Mentos Nowmints “lekker fris” en ze vonden vooral het doosje (de verpakking) erg handig gemaakt.

Gerelateerd nieuws


Productdemo’s
Geslaagde winkelvloeracties
Smaakproeverij Bio+

Reacties


Laat een reactie achter

Uw e-mail adres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd *

Plaats reactie